食べかけ?

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ではないのです。息子が「欲しい」と言うので買ってきて、袋を開けたところです。こんなのが入ってました。欠けてるし、クリームフィリング挟まってないし。私のイメージとしては、こういう時のために、工場にはシャワーキャップみたいな帽子をかぶったおばちゃんがベルトコンベアーの隣に立っていて、最終的に袋詰めされる前に不良品を取り除くのだと思っていたのですが…。
まぁ、機械の具合が悪かったのね、と思い直して、2つ目の袋をあけてみたら、また同じような「食べかけ状態」のものが入っていました。もう黙ってはおれません。早速このお菓子のメーカーに苦情のメールを書く。
すると、ちゃんと返事が返ってきましたよ。さすが大きな会社ですね。カスタマーサービスは充実しているらしい。

I'm sorry for your experience with SNACKWELL'S Vanilla Creme Sandwich Cookies. The problem you described sounds like there was a possible mechanical failure at our facility. I am sending you reimbursement via first class mail, which you should receive within 7-10 business days.

We value the quality of the products that leave our facility. We give careful attention to each step of our manufacturing process. Samples from each production run are evaluated before we ship them, in an effort to prevent any unsatisfactory products from entering distribution.

Mistakes can sometimes occur on our production lines. We try to prevent this by stationing inspectors at various points along the production lines, and their duties include watching for malfunctions. Also, our quality control staff makes regular rounds throughout the production area during the day in order to ensure that production equipment is functioning properly.

I hope this information is helpful, and again, I apologize for this experience. Thank you for your loyalty and we hope that your next experience is a good one.


だって。返金してくれるそうな。ついでもお菓子の詰め合わせでも送ってくれたら、気が利いてるってもんですけど、それはないね〜。